11 Julai 2009

LIKU-LIKU KEHIDUPAN

Pagi ini lebih kurang jam 10.30 pagi insya-Allah aku akan bertolak ke Kg.Kanibongan tempat isteri aku bertugas mendidik anak bangsa supaya menjadi insan berilmu dan berguna kepada agama,bangsa dan negara tercinta.
Perjalanan dari tempat aku di Taman Seri Indah,Kota Kinabalu ke Kg.Kanibogan,Pitas mengambil masa kira-kira 3 jam 30 minit,perjalanan yang agak jauh jugak lah,lebih kurang 200 kilometer tapi apakan daya demi tugas isteri tersayang aku dengan rela hati untuk menghantar isteri dan anak-anak aku yang cute dan comel...he.he..
Memandangkan permohonan pertukaran isteri aku ke Kota Kinabalu masih lagi belum berjaya aku terpaksa berjauhan dengan isteri dan anak-anak kesayangan aku,tapi aku percaya semua ini ada hikmah dan aku yakin suatu hari nanti dengan izin Allah insya-Allah kami akan hidup sebumbung kembali.Setiap perancangan Allah dan ketentuannya adalah salah satu ujian bagi hamba-hambanya aku redha dengan apa yang Allah tentukan ke atas diri aku dan aku berdoa agar isteri aku juga sama.
Namun,aku dan isteri tidak pernah putus asa untuk berusaha memohon pertukaran dari semasa ke semasa dan aku sentiasa berdoa kepada yang Maha Esa agar suatu hari nanti Allah akan kabulkan jua permintaan aku ini...Amin!
Setiap kesusahan pasti akan ada kesenangan.....Ya Allah Ampunilah Dosa-Dosa Ku,Kedua Ibu-Bapaku,Ibu dan arwah bapa mertuaku ,Isteriku,Anak-anakKu,Ahli Keluargaku,Saudaramaraku,Sahabat-sahabatku seterusnya Kaum Muslimin dan Muslimat Sekelian.Amin Ya Rabbal Alamin!!!

Tiada ulasan: