19 Mei 2011

DUHAI HATI

Duhai hati..
keraslah engkau dengan kemahuan diri,
tetaplah engkau dengan pendirian yang suci,
sombonglah pada nfsu sendiri,
agar aku bangga berdiri..
 
Duhai hati..
tangkislah segala godaan duniawi,
hindarlah dari api yg menanti,
agar aku peroleh syurgawi..


Duhai hati..
elaklah perkara yng di mungkari,
berkatalah pada perkara yg di redhai,
agar aku peroleh kasih ilahi..

Duhai hati..
dambakanlah kasih pada ilahi..
elakkanlah kasih pada insani,
agar aku tidak menyendiri,
agar aku tidak meratapi,
kebodohan dan keangkuhan diri,
dalam dunia akhir yg penuh sepi,
terselamat dari pnyesalan yang tidak bertepi..

Duhai hati..
jangan di harap kasih lelaki,
yang tidak selayaknya engkau kasihi,
agar dirimu sntiasa di berkati,
menjadi hamba yang taat berbakti..

Duhai hati..
bantulah aku untuk terus begini,
menjadi hamba yang tidak mengerti,
keseronokan dunia yang hanya ilusi..

Duhai hati..
dengarlah kata dan pesan ku ini..
bantulah aku utk mengecapi,
kemanisan iman yang tinggi,
untuk bersama para solihin,
di kehidupan yang kekal abadi..

Duhai hati..
bersamalah kita saling melengkapi,
agar menjadi hamba-NYA yang sejati,
menuju akhirat yang sedia menanti.

Tiada ulasan: