06 September 2009

SUMPAH SYAITAN HINGGA HARI KIAMAT

Sejarah perseteruan antara kita dan iblis bermula sejak hari pertama kewujudan datuk kita Nabi Adam a.s.Perhatikanlah ikrar keramat iblis,Ketua segala syaitan ini :

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud :

"Berkata (Iblis)Oleh sebab Engkau telah menghukum aku sesat,maka demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka dari jalan Mu yang lurus;kemudian aku datangi mereka dari hadapan serta dari belakang mereka dan dari kanan mereka serta dari kiri mereka;dan engkau tidak akan dapati kebanyakkan mereka bersyukur."(Surah : Al-A'raf 16&17)

"Berkata (iblis)"Wahai Tuhanku!Oleh sebab engkau telah memutuskan bahawa aku sesat,aku pasti akan menjadikan mereka memandang baik(segala maksiat dan keingkaran)di muka bumi ini,dan pasti aku akan menyesatkan mereka itu semua"(Surah : Al-Hijr 39)

Allahlah yang menciptakan kita!Dan Allah jugalah telah menciptakan syaitan!Di sini,Allah sendiri yang memberitahu kita bahawa syaitan ialah musuh kita yang nyata.Persoalannya sekarang apakah kita benar-benar merasakan bahawa syaitan itu ialah musuh dan seteru kita yang nyata?

Bersamalah Kita fikirkan perkara ini demi mencapai keredhaan Allah s.w.t dan manjauhkan diri daripada godaan syaitan yang menyesatkan.

Sumber : Masjid itu hidupku,Mohd Gunawan Che Ab.Aziz,Telaga Biru.

Tiada ulasan: